Nejčastější lži o nás

Nejsme z cukru, ani z Kypru! Ve Whatsappové komunikaci zaměstnanců Arriva se šíří dezinformace, že jsme firmou z Kyperské republiky a že se spor může řídit kyperským právem. Toto tvrzení je lživé. Jsme firmou založenou v roce 1994, která je ryze česká a bez žádných vazeb na Kyperskou republiku a jakýkoliv zahraniční subjekt. K vyvrácení této dezinformace přikládáme výpis z obchodního rejstříku ZDE.

Žádný řidič neplatí a nebude platit žádné poplatky, vše hradí naše společnost i při neúspěchu v případném soudním řízení. Toto všem řidičům garantujeme ve "Smlouva o realizaci nároku řidiče" a to konkrétně v článku III./ Předmět smlouvy, odstavce 6. a 8. Jediné co řidič hradí je provize ve výši 20% z reálné vymožené a zaplacené částky. Řidiči nemají co ztratit, nic neriskují. Smlouva ke stažení ZDE!

V jednotě je síla a individuální řešení nároků jednotlivých řidičů nic neřeší a jednotliví řidiči dle našeho názoru nezmůžou ničeho.
Navíc je potřeba si uvědomit, že když budete sám zastoupen advokátem, je riziko, že Váš advokát nebude úplně přesně vědět, jak máme celou naši strategii vymyšlenou a vydá se jiným směrem, to by nemuselo být dobře. Pak je zde i otázka soudního poplatku, kde by jste zaplatil soudní poplatek svému advokátovi ve výši cca 60.000 Kč a dále poplatky za práci Vašeho advokáta. Proto sdružujeme všechny řidiče dohromady a proto si bereme také 20% z peněz, které Vám příjdou. U nás totiž platíte jen těch 20% - žádné soudní poplatky, žádné výlohy a žádné zálohy. V případě neúspěšného soudního sporu nebudeme po řidičích požadovat vůbec nic.
 
Dále přikládáme Prohlášení advokátní kanceláře BURGET & HOLAS & SPOL.
 

Pan Pavel Vičar je dlouholetým majitelem firmy TAURUS INVEST a.s., kdy se specializuje zejména na vymáhání nezaplacených nároků a pohledávek a jejich správu a to na expertní úrovni. Je pravdou, že pan Vičar také chodí mezi řidiče  rozdávat letáky a probírat s nimi celou problematiku nevyplacených mezd a to proto, aby pochopil lépe jejich situaci a mohli všichni řidiči reálně vidět, že existuje a že není osobou smyšlenou. Pan Vičar se staví k celé záležitosti čelem a nevyhýbá se přímé konfrontaci ani s vedením, ani s odbory a dokonce ani s majiteli ARRIVA, FTL, a VOJTILA. Vždy pokud se vás sejde více, je pan Vičar připraven za vámi osobně přijet a celou záležitost probrat na společné schůzi. Pan Vičar se nebojí a bojuje za práva řidičů. V celé problematice se orientuje nejlépe a je chráněn advokátními kancelářemi. Bílý kůň je vždy osoba skrytá, takže další dezinformace vyvrácena.

Předně všem řidičům děkujeme za zaslání přípisu místopředsedy OSD a současně prosíme o zaslání a informovaní o všech dezinformacích, které se k Vám dostanou. 
 
Rádi bychom vás informovali o dalších útocích na naši iniciativu. A to vyjádření OSD, které se nezakládá na pravdě.
 
V reakci na přípis místopředsedy OSD pana Jana Slavíka ze dne 8.3.2024, který naleznete zde, si tímto dovolujeme Vás informovat, že toto sdělení obsahuje celou sérii nepravdivých tvrzení, které lze jednoduše ověřit. Tato tvrzení lze ověřit prostým náhledem do obchodního rejstříku naši společnosti. 
 
Neznalost místopředsedy OSD, stejně jako neznalosti odboráře Jaroslava Strýčka, který se na Vás také obrátil, toto lze přičítat buďto alarmující ignoraci veřejně dostupných seznamů a dokumentů, nebo jde o úmyslnou manipulaci s vámi řidiči, a to za účelem znevěrohodnění vašich nároků, které chceme prosazovat ze zcela legitimních důvodů. 
 
Tyto legitimní důvody jsou zjevné ze smluv, které jsme Vám zpřístupnili(dopravce - Olomoucký kraj). 
 
Odboráři, kteří mají chránit vaše zájmy, místo snahy přispět svou vahou k řešení vašich nároků a peněz na které máte právo, se tímto laciným způsobem pokouší manipulovat s vámi řidiči ve snaze zabránit úspěšnému získání vašich nároků. 
 
Naše podnikání v oblasti inkasa a správy pohledávek je plně v souladu s právním řádem České republiky a neodporuje ani živnostenskému zákonu.
 
Reakce našeho právního týmu na přiložený přípis OSD očekávejte v nejbližší době, vše bude transparentní a bude s Vámi se všemi férově komunikováno. 
 
Je jasné, že nejde o malé peníze a budeme tak terčem častých útoků ze stran odborových organizací a vedení dopravců, jsme však na tyto útoky připraveni. 
 

Další lež

K argumentu zaměstnavatele, že by do 2,25 násobku minimální mzdy měla spadat i odměna za přesčasy, případně za práci o víkendu, nebo dokonce cestovní náhrady.

Zákoník práce přímo stanoví, že

„Minimální mzda je nejnižší přípustná výše odměny za práci v základním pracovněprávním vztahu.. Mzda, plat nebo odměna z dohody nesmí být nižší než minimální mzda. Do mzdy, platu nebo odměny z dohody se pro tento účel nezahrnuje mzda ani plat za práci přesčas, příplatek za práci ve svátek, za noční práci, za práci ve ztíženém pracovním prostředí a za práci v sobotu a v neděli.“

„Základní mzda“, tak jak ji chápe zákoník práce se váže k základní délce stanovené pracovní doby, která zpravidla činí 40 hodin týdně. Další složky mzdy, jako jsou odměny, nebo odměna za práci přesčas jsou něco navíc. Dopravce se zavázal, že bude platit minimálně 2,25 násobek minimální mzdy, a to za základní stanovenou pracovní dobu, respektive za odpracovanou hodinu. Co se týče tzv. diet, tak se jedná o cestovní náhrady, které jsou výdaje vzniklé v souvislosti s výkonem práce. Sice jsou vypláceny společně se mzdou, nicméně nejsou její součástí ve smyslu odměny za práci.

Argument, že zaměstnanci dostávají to k čemu se dopravce zavázal, neboť v součtu všech přesčasů a „diet“ dostávají 2,25 násobku minimální mzdy, tak nemá právní ani logické uplatnění.

Jaká by byla motivace řidiče pracovat nad základních 160 hodin měsíčně? Podle této logiky by zaměstnanec, který neodpracoval ani minutu přesčasu, měl být dorovnán do 2,25 násobku minimální mzdy, aniž by musel do práce, zatímco zaměstnanec, který by přesčas odpracoval by v podstatě nedostal nic navíc.

Z tohoto důvodu se nenechte ošálit, neboť 2,25 násobku minimální mzdy by jste měli dostat za každou Vámi odpracovanou hodinu.

Nejde vůbec o malé peníze. Vedení z nás pravděpodobně začíná bolet hlava. Jsme tedy terčem různých útoků a dezinformací. Řidiči společnosti Arriva již důvěrně znají tyto praktiky ze sporu o doplacení "čekaček", kdy jim firma nabídla směšnou kompenzaci výměnou za vzdání se všech jejich nároků. Toto vnímáme jako plivnutí do tváře všem řidičům. Ti, kteří vytrvali a nepřistoupili na tyto praktiky, se domohli pravdy a mnohem vyšší kompenzace. Toto je jen špička ledovce, jsme připraveni na mnohem větší špínu. Máte nárok na nemalé peníze, ověřujte si co se mezi vámi šíří za informace.

Navrátíme povolání řidiče autobusu prestiž!

Copyright © 2024 nevyplacenemzdy.cz